Bezoek, Bezoek en stappen! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu Bezoek, Bezoek en stappen! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu

Bezoek, Bezoek en stappen!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 November 2011 | Ierland, Dublin

Hey!

Door al het bezoek hier komen mijn reisverslagen steeds wat later, maar wees niet ongerust, ze komen vanzelf wel! :D


Op maandag waren Myrna en Elise nog hier en dus stonden we al vroeg op om de stad in te gaan. We begonnen met een lekker Iers ontbijtje in de Bewleys en daarna hebben we hun de stad laten zien. ’s Middags hebben we geshopt in de stad en iedereen was goed geslaagd! Daarna waren we allemaal wel erg moe en dus hebben we snel boodschappen voor het avondeten en toen snel naar huis, lekker gekookt en heerlijk gegeten. Daarna was het alweer tijd voor mijn volleybaltraining en omdat mijn sportschoenen nog nat waren van ons Giant Causeway avontuurtje moest ik trainen op mijn zwarte uitgaansschoentjes… en dit was geen succes. Ik had de trainer van te voren al het hele verhaal uitgelegd waarom ik op deze amateurschoenen aan het trainen was, maar doordat er geen profiel onder deze schoenen zit vloog ik iedere keer 4 meter verder dan eigenlijk de bedoeling was! Niet mijn beste training dus! Daarna snel naar huis en eigenlijk zou ik me nog bij de rest in de stad voegen voor een drankje, maar ik was zo moe dat ik besloot om direct naar huis te gaan. En maar goed ook want toen ik thuis kwam zaten zij ook al lekker op de bank! Nog ff wat gekletst en toen naar bed toe want de volgende morgen zou het weer vroeg zijn.


Op dinsdag gingen we met z’n vieren naar de Wicklow Mountains. We hadden zo’n bustour en we moesten al om kwart over negen op O’Connel Street verzamelen. Het duurde ff voordat we onderweg waren (bandenwissel) maar uiteindelijk waren we de stad uit en gingen we de natuur in. Helaas hadden we net die tour uitgekozen met een best wel heel erg irritante buschauffeur en een toerist die veels te interessant probeerde te doen. Onze chauffeur en tevens ook gids, bleef de hele tijd door dingen vertellen, en dat hoort ook wel als gids maar hij had de stomme absoluut niet grappige grapjes achterwege mogen houden en die liedjes hoeven voor mij ook echt niet. Ik moest wel heel erg lachen toen hij ‘It’s a long way to Tipperary’ begon te zingen! Mijn mama had deze tour best wel leuk gevonden! :P. Gelukkig waren de Wicklow Mountains prachtig om te zien. Het was een beetje mistig en regenachtig maar dat maakte het eigenlijk alleen maar mooier. Uiteraard stopte we bij het bruggentje waar een gedeelte van P.s. I love you is opgenomen (vrouwen weten wel waar ik het over heb) en bij verschillende meren. We maakten een grotere stop bij Glendalough en omdat Jolien en ik geen Monastic site meer konden zien sloegen, lieten we Myrna en Elise daar achter en gingen we zelf op weg naar het meer. Ook al waren we hier een aantal weken geleden ook al geweest het was er niet minder mooi door. Sterker nog! Met al die prachtige herfstkleuren was het zelfs nog mooier! Daarbij stond er een boom waar je in kon klimmen en omdat ik dat de vorige keer niet gedaan had, moest en zou ik er nu in gaan zitten. Na 20 verwoedde en zeer oncharmante pogingen om er in te klimmen had ik toch een zetje van Jolien nodig om er in te komen. De rest van de tijd heb ik lekker in de boom gelegen en genoten van het prachtige uitzicht! Daarna ging de tour weer verder. We stopten in een klein dorpje om wat te lunchen en terwijl alle Ieren tussen de middag gaan voor een complete warme maaltijd hielden wij het bij sandwiches, soep en een brownie voor Myrna. Ondertussen hebben we zo’n beetje alle andere mensen uit onze tour belachelijk gemaakt (In onze verdediging, ze vroegen er echt om!) Als laatste brachten we een bezoekje aan de Mill in Avoca. Hier is een wol spinnerij en weverij gevestigd, het was erg leuk om te zien hoe ze al die producten maakten. De kleding, sjaals en dekens waren erg mooi en helaas ook erg duur. Daarna weer snel de bus in voor de rit terug naar Dublin. Rond vijf uur waren we weer terug in de stad, snel naar huis omkleden en klaarmaken voor het avondprogramma. We zijn eerst heerlijk uitgebreid gaan uit eten bij een Italiaan, de Bruchetta, Pizza en Risotto smaakten uitstekend. Daarna nog een drankje gedaan bij Mess rs. Maguire en toen door naar de D2 voor een avondje stappen. Helaas was het er niet zo druk, maar dat maakte ons niet uit, we hebben evengoed een heel gezellige avond gehad! Inclusief een hoop Nederlanders en Franse versiertrucs…. (laten we het daar maar niet over hebben, want daar kan nog wel het een en ander aan verbeterd worden).


Woensdagmorgen kon ik helaas niet echt uitslapen want ik had alweer om 11 uur college. Jolien ging niet mee omdat ze Myrna en Elise naar het vliegveld moest brengen en daar zou wachten tot haar ouders zouden landen voor een bezoekje aan Dublin. Helaas was Dublin Bus weer lekker bezig en heb ik 50 minuten op mijn klotebus staan wachten waardoor ik 20 minuten te laat was! Gelukkig had ik eigenlijk niks gemist en kon ik het college gewoon volgen. Omdat ik een beetje inzat over het tentamen voor dat vak had ik een afspraak met de docent gemaakt om te praten hierover. Daarna bedacht ik me dat het de uitslag van het tussen-tentamen voor een ander vak online moest staan. Snel kijken en wat blijkt ik had gewoon 87,67% gehaald! En dat is echt mega goed (al zeg ik het zelf) omgerekend naar het letter-grade systeem is dat een A+!!! en het was het 7de hoogste punt in een klas van 200 voornamelijk Ierse leerlingen. Ik was dus best wel een beetje trots op mezelf!
De rest van de dag heb ik met een smile aan mijn essays gewerkt. ’s Avonds heerlijk gekookt en daarna lekker niks meer gedaan!


Donderdagmorgen weer vroeg naar de uni om aan mijn essays te werken en colleges te volgen. Helaas ging het vandaag iets minder goed dan gisteren en dus ben ik op een gegeven moment maar lekker gaan skypen met Emma. Later kwamen papa en Guido er ook nog bij! Mijn lieve zusje vertelde me dat ze een tongpiercing ging nemen, en eerst dacht ik wtf? Maar stiekem vond ik het best wel cool! :D! toen naar huis toe en daarna weer meteen de stad in om lekker te eten met Jolien en haar ouders en terwijl zij een drankje gingen doen in de stad ging ik weer terug naar huis om weer te skypen en deze keer met mijn huisgenootjes! Zoals vanouds was dit weer een lekker chaotische bedoening maar ik heb er van genoten! Daarna nog een filmpje gekeken en toen weer naar bed toe.


Vrijdag zou weer in het teken staan van colleges, alleen bleek dit niet zo te zijn. Mijn eerste college om 10 uur kon ik wel gewoon volgen maar dat van 11 uur bleek niet door te gaan omdat de docent in het buitenland zat. Beetje jammer dat we dat niet wisten. Dus maar weer naar de bieb om te studeren. Daarnaast was er een beetje drama met een vriendin van ons, Shannon. Zij en haar huisgenoot Paul konden het al niet echt goed met elkaar vinden en nu was de bom gebarsten omdat Paul afgelopen nacht de politie had gebeld omdat vrienden van Shannon te luidruchtig waren geweest. Hij had zelfs ons midden in de nacht gesmst om te melden dat hij ‘bang’ was. Hierbij moet wel vermeld worden dat meneer 24 jaar oud is. Uiteindelijk besloot Paul dat het toch maar het beste was als hij het huis uit ging en dus was Shannon ook weer gelukkig! Op een gegeven moment vond ik dat ik wel genoeg had gedaan aan mijn essays en dus lekker naar huis en weekend vieren!


Zaterdagmorgen gingen de ouders van Jolien alweer naar huis toe en dus ben ik redelijk vroeg opgestaan om hun te bedanken voor de leuke paar dagen en voor de lekkere dingen die ze hadden meegenomen! De rest van de dag heb ik een beetje rondgehangen, wat aan school gedaan en uiteindelijk toch maar ff de stad in voor wat boodschappen. ’s Avonds had de ESN een ‘night out’ geregeld en van te voren zou ik gaan indrinken bij Cap. Jolien ging niet mee omdat ze te moe was van al het bezoek. En dus ging ik rond een uur of 9 met een fles wijn op weg naar het huis van Cap. Haar kamer/huis ligt trouwens wel echt ideaal! Het ligt een beetje verscholen maar de ingang zit gewoon aan St. Stephens Green! Overal dichtbij dus! Het was er super gezellig (ondanks of juist dankzij de vele Fransen) en ik kwam zelfs wat bekenden tegen onder andere Linde, ook een Nederlandse student aan UCD. Helaas bleek ook maar weer dat de Franse manier van versieren toch echt wel anders is. Ik noem het maar gewoon raar. Verder was het een geweldige avond, veel leuke nieuwe mensen ontmoet en de wijn ging er goed door heen. Rond een uur of half 12 vroeg Cap aan me of ik nog naar het feest van de ESN wilde, en aangezien ik het prima naar m’n zin had daar maakte het me niet zo uit en dat gold ook voor de rest en dus zijn we helemaal niet meer gegaan maar hebben we het feest gewoon lekker daar voortgezet! Rond een uur of 3 ben ik toch maar naar huis gegaan omdat ik de volgende morgen al vroeg op moest voor een educatief tripje in Dublin.


Thanks to the wijn voelde ik me de volgende ochtend niet zo heel erg geweldig en dus had ik het gevoel dat het wel eens een hele erge lange dag kon worden. Om 10 uur moesten we ons verzamelen bij het Custom House aan de Liffey en dit ligt lekker dicht bij ons huis dachten we, maar niet als je per ongelijk een omweg neemt die dubbel zo lang is…. Gelukkig was het mooi weer en was de trip best interessant, het ging over Georgian Dublin en dan vooral over de Monto, het red light district van Dublin in de 19de en begin 20ste eeuw. Heel toevallig (of juist niet…) bevind deze zich op een steenworp afstand van ons appartement. We stopten zelfs bij een huis dat wij onze buren mogen noemen :) Ik vond het wel een beetje vervelend dat onze docent bleef herhalen hoe slecht deze buurt wel niet is, Jolien en ik dachten bij onszelf, nou nou, dat valt best wel mee, wij wonen hier gewoon hoor! Maar toen we eenmaal dieper de buurt in gingen (ik kom daar dus echt nooit) bleek dat onze docent toch best wel gelijk had! De mensen daar houden niet van pottenkijkers en zeker niet van een groep studenten die daar met collegeblok en camera aantekeningen en foto’s staan te maken. Dus dacht een groepje vervelende rotkinderen van een jaar of 13 laten we eens met spullen naar ze gaan gooien! Ik had dit natuurlijk niet in de gaten met als gevolg dat ik een flesje cola op mijn rug krijg! Gelukkig voelde ik dit maar ff maar ik schrok wel echt! Daarna zijn we snel verder gelopen en de docent deelde mee dat hij volgend jaar naar een andere excursie in Dublin gaat zoeken! Misschien maar goed ook! Rond een uur of twaalf was het tripje afgelopen en aangezien we toen voor onze supermarkt stonden hebben we direct maar de boodschappen gedaan en zijn toen lekker naar huis gegaan. Lekker geluncht met hamkaas croissantjes en toen weer verder studeren. ’s Avonds lekker gegeten en nog een filmpje gekeken en toen was de dag alweer om!


Ik merk dat de tijd hier nu echt vliegt… de weken gaan zo snel voorbij en voordat ik het weet is het al weer Kerstmis! Maar tot die tijd staan er nog genoeg leuke en minder leuke dingen op de planning!


See you soon!

Lisa

  • 21 November 2011 - 17:58

    Manon:

    Weer un huul leuk verhaaltje Lisa! Ik zoot dr op te wachten haha! En de tongpiercing van Emma heb ik in levende lijve gezeen aafgelaupe zoaterdig in Palladio! Steit Emma echt good! See you soon too! xxx

  • 22 November 2011 - 10:00

    Melanie:

    lisa!
    Ik bin wel huul benieuwd noa de versiertrucs van die fransen :P
    Leuk um dien verhoale weer te huure :)
    Huurde detse twiede kerstdaag woeis goan stappen, nice :)
    Xx

  • 22 November 2011 - 12:59

    Sandra:

    Heey Lisa!!
    Leuk om te leaze desse t noar diene zin hees doar en det de tied vluugt! Ving ut sjoen um dien verheulkes te leaze. Bewaar ze auk maar good, kense ze zelf altied nog truukleaze;)
    Geniet dr maar van, want veur desse t wets besse weer thoes!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Juli 2011
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 29275

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: