Aankomst in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu Aankomst in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu

Aankomst in Dublin

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 September 2011 | Ierland, Dublin

Hallo allemaal!

Hierbij dan mijn eerste reisverslag. Gisteren was dan eindelijk de dag aangebroken: Jolien en ik gaan voor 5 maanden naar Dublin om Human Geography te studeren aan University College Dublin (UCD). Het was nog een heel gedoe om mijn koffers op het juiste gewicht te krijgen, ik moest daarbij helaas afscheid nemen van twee paar geliefde schoenen! Uiteindelijk is het allemaal gelukt en nadat ik afscheid had genomen van mijn huis vertrokken we om half twee s' middags vanuit Kessel richting Eindhoven. Op Eindhoven Airport stond me nog een hele leuke verassing te wachten. Mijn super lieve vriendinnetjes waren speciaal voor mij naar eindhoven gekomen met een spandoek! Ik was echt sprakeloos, had namelijk niet gedacht dat ze daar zouden zijn! Vervolgens was het tijd om de koffers in te checken en afscheid te nemen van mijn vriendinnen en pappa, mamma, Emma en Guido. Dit was toch wel moeilijk. Toen we de gate door waren en we naar het vliegtuig liepen konden we nog een laatste keer zwaaien maar daarna begint het avontuur toch echt!
Gelukkig verliep de vlucht goed en om half 7 Ierse tijd kwamen we aan in Dublin. Vervolgens gingen we snel met de bus naar het centrum en konden we inchecken in het hostel. Onze kamer is goed maar een beetje krap zeker als er 4 koffers staan en er ook nog twee 'goedgevulde' italiaanen slapen. 's Avonds gaan we nog snel ff de stad in want een medewerker van het hostel heeft ons een paar leuke bars aangewezen en die moeten we op onze eerste avond natuurlijk ff aandoen. Uiteindelijk komen we in een totaal andere bar terecht waar ze op donderdag gratis make-up makeovers geven. Al gauw zitten we op de krukken en worden we allerlei poedertjes en smeerseltjes op ons gezicht geplemd. En dan is het tijd voor het geen waar ik weken naar uitkijk... Mijn eerste Guinness! Voorzichtig als ik ben bestel ik eerst maar eens een 1/2 pint. Als dat ding getapt wordt ziet het er eigenlijk uit als chocomel vervolgens wil ik het glas van de bar pakken maar de barman spreekt mij streng toe. Dat bier moet blijkbaar eerst vijf minuten stilstaan voordat ik het mag drinken! Maar die vijf minuten wachten waren het zeker waard, het smaakte voortreffelijk! Ik denk dat dat Iers bier me wel gaat bevallen! Na het eerste drankje merkte we pas hoe moe we waren en al snel gingen we terug naar het Hostel om te slapen. De volgende dag moesten we al vroeg op omdat we gingen kijken naar onze eerste kamer/appartement! Het appartement zag er echt super uit! Best wel luxe en groot daarbij zouden we het niet hoeven te delen met andere mensen. Het nadeel was wel dat het vrij prijzig was en het ligt ver van UCD af. 's Middags hebben we lekker door de stad gelopen en de eerste winkels verkend. (Ik vind topshop nu al leuk!) 's Avonds hadden we weer een bezichteging, maar ondanks de perfecte ligging viel het appartement heel erg tegen, de vloer was nergens gelijk en het plafond bevond zich overal 10 cm boven m'n hoofd! Tijdens het avondeten heb ik me deze keer wel gewaagd aan een hele pint, een halve liter Guinness dus. Normaal zijn halve liters bier echt niks voor mij, veel te zwaar en ik drink zo langzaam dat het bier altijd lauw wordt. Maar met dit bier gaat het verbazingwekkend goed!
Morgen hebben we nog 1 bezichtiging maar we denken toch dat het het eerste appartement wordt. De luxe en ruimte die we daar hebben vinden we nergens anders en we kunnen er morgen al in!
Zo dit was het eerste verslag, nog ff wat foto's uploaden en dan lekker naar bed!

  • 03 September 2011 - 09:48

    Thijs:

    Chilly! Vooral gaan voor de luxe: je moet er toch een half jaar zitten. Alles went...

    Ik krijg er hierdoor steeds meer zin in! Enjoy! =)

  • 03 September 2011 - 11:44

    Lisan:

    Leeve sjat!
    Geweldig verslaag, zeen dig al gans zitte dao in n Ierse pub met diene halve liter Guinness:P
    K gao neet tevuul in dit berichtje zette, maar zoe ff reagere op dien mailtje..
    Lovjoe! x

  • 03 September 2011 - 14:17

    Manon:

    ha lisa. leuk dien reisverslag hihi. ut zuut misschien un bietje raar oet mien tekst zonder hoofdlettrs en punten maar ut toetsenbord op ut werk heet gen kommas en oetroopteikens en auk gen shift veur groete letters haha. maar geniet maar flink van de ierse pintjes en de fofos zien echt leuk
    xxx manon die venoavend heerlijk thoes geit bankhangen want nemus geit wat doan haha

  • 04 September 2011 - 08:42

    Ruth:

    Ha die Lisa,

    Wat leuk om dit verslagje te lezen!! Guiness drinken in Ierland, wat wil je nog meer, heerlijk toch! PROOST en heel veel plezier!!!

    X Ruth

  • 04 September 2011 - 17:26

    Papa:

    ha Lisa,
    leuk zo'n blog. Ga er regelmatig ff op loere. Ben nu al jaloers op je verse Guiness ...

  • 07 September 2011 - 17:37

    Pien:

    haaaa lisa!
    super fijn om te huure det het good met dig geit!
    zal regemaotig ff kieke ofse nieuwe verslagen hebs!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Juli 2011
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 29306

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: