Ons eigen plekje - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu Ons eigen plekje - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu

Ons eigen plekje

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 September 2011 | Ierland, Dublin

Hello!

Gisteren zijn Jolien en ik verhuisd naar ons appartement. We hebben uiteindelijk toch gekozen voor het eerste appartement en tot nu toe bevalt het prima. Het verhuizen zelf was nog aardig wat werk aangezien we met ieder twee koffers en een grote tas van de ene kant naar de andere kant van de stad moesten. Gelukkig is het ons gelukt om al onze rotzooi op de tweede verdieping te krijgen.
Ons adres is:

Appartment 131
Baileyscourt
Baileys Row
Dublin 1, Ireland.

Ons postvaktje is heel groot dus iedereen is uitgenodigd om brieven en kaartjes te sturen :D

Omdat er in ons appartement alleen de belangrijke meubels stonden zoals bedden, kasten, stoelen, banken en tafels moesten we dezelfde dag nog naar de Ikea om de rest van de spullen te kopen. En guess what? De Ikea in Dublin lijkt verdacht veel op de Ikea van Eindhoven. Binnen no time hadden we dan ook mijn lege koffer gevuld met een heleboel Ikea spullen. (zie de foto's). s' Avonds waren we helemaal uitgeput van al het gesjouw en ik was ook moe omdat toch wel erge heimwee had. Ook vanmorgen voelde ik me nog niet helemaal lekker en had ik gewoon zin om lekker thuis te zijn, want thuis hoef ik me eigenlijk nergens druk om te maken en gaat het leven z'n gangetje. Na alle drukte van de afglopen dagen had ik daar wel erge behoefte aan.
Gelukkig is er Skype en kon ik ff lekker met het thuisfront praten. Dit was van de ene kant best moeilijk omdat ik eerst nog meer heimwee kreeg naar thuis, maar van de andere kant lucht het ook op je gedachten te delen en je krijgt er goed advies voor terug. Om even op andere gedachten te komen ben ik vanmiddag dus maar een rondje stad gaan lopen. Het zonnetje scheen lekker dus ik voelde me meteen al beter.
Tijdens onze andere tochtjes door de stad waren we al verschillende keren langs de winkel 'Penneys' gelopen, ook zagen we heel veel andere mensen met een tas van de Penneys. Daarnaast vroegen we ons ook al af waar hier in godsnaam de welbekende Primarkt ligt? Vandaag besloot ik dus om de Penneys maar eens te verkennen en wat blijkt Penneys is Primarkt en Primarkt is Penneys! Ik was nog geen 10 seconden binnen of ik had al 100 leuke dingen gezien! Uiteindelijk heb ik vanwege geldbesparingen alleen een mooie zwarte sjaal gekocht. Maar ik weet zeker dat ik de komende maanden samen met Jolien wel een paar keer (of meer) in die winkel te vinden ben :D.

Ons appartement ligt dicht bij een of ander stadion en vanmorgen vroeg zagen we al een hele stoet zwart-met-geel gekleurde mensen over straat lopen om naar een of andere wedstrijd te gaan. In de loop van de dag werden dit er alleen maar meer. Toen ik vanuit de stad terugliep naar huis was de wedstrijd net afgelopen en kwam ik al die mensen tegen blijkbaar was het een wedstrijd tussen de zwart-gelen en de blauw-gelen en aan de gezichten van de blauw-gelen te zien hadden ze niet gewonnen. Terwijl ik tegen de mensen massa in liep probeerde ik uit te vogelen om wat voor sport het ging. de blauw-gelen hadden een of ander embleem op met twee hockeysticks en een bal. Maar de supporters leken me nou niet echt hockeysupporters... Ondertussen werden twee bejaarde blauw-gele supporters uitgejoeld door een zwart-geel roodharig meisje van een jaar of 10! Toen ik bijna thuis was kwam ik er achter dat het hier ging om de wereldberoemde Gaelic Games. Google maar als je meer wil weten.

Nu is het tijd om voor het eerst te gaan koken in ons appartementje.

xxxx

  • 04 September 2011 - 18:21

    Esther Van Swelm:

    Heej lisa.

    Wat fijn dat jullie een eigen stekkie hebben gevonden !!!! Dat is wel relaxe denk ik zo ;).
    Super dat je er al lekker op uit gaat en zekers fijn dat skype bestaat :P. Ik kan je gevoel helemaal begrijpen en je wordt gek van de komende zin maar hij is waar:
    Het komt allemaal goed !!!! :D

    Heel veel plz en ik ga je zkrs volgen op deze site :D.

    Groetjes Esther

  • 04 September 2011 - 18:39

    Thijs:

    Enjoy!!

  • 04 September 2011 - 20:15

    Aron:

    ierse sporten zijn mega, gaelic football, hurling :D

    veel plezier nog,
    groetjes Aron

  • 05 September 2011 - 07:56

    Evelien:

    Hee Lisa!

    Leuk om je verhalen hier te lezen en de foto's te bekijken. Hoop dat je de komende tijd minder heimwee zult hebben en goed van Dublin kunt genieten, het studeren daar, de Primark/Penneys, de Guiness biertjes enz.
    Het appartement ziet er erg mooi uit, en je hebt het goed voor mekaar me je tweepersoonsbed!
    Geniet ervan.

    xx Evelien

  • 05 September 2011 - 11:59

    Manon:

    Ohhh un sehr sjeun appartement Lisa! Zeen ik doa noe un ikea dekbed?:p
    xx

  • 05 September 2011 - 14:47

    Vera:

    Goed gedaan ! Lekker naar buiten en afleiding zoeken

  • 05 September 2011 - 16:06

    Lisa Jacobs:

    Haai

    Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Ik heb nog steeds wel momenten dat ik dikke heimwee heb, maar het wordt steeds minder gelukkig! Zeker omdat we vandaag op de Uni zijn geweest en ik me daar al helemaal zie rondlopen. Ik voelde me net weer een eerstejaars die met een zak vol spullen, rotzooi en informatie thuiskomt! En jao Manon, tis mien eige Ikea dekbed :D
    xxx

  • 07 September 2011 - 11:41

    Mark Marenka Piena:

    Hoi lisa!
    we zullen je scherp in de gaten houden. Heb je de brief al laten vertalen? Als je hem niet meer hebt kan ik hem nogmaals op sturen.

  • 08 September 2011 - 16:54

    Bulke:

    Blukske!!

    Klinkt geweldig, fijn datje nu je eige stekkie hebt, komt allemaol harstikke goed daar.
    Inge zit nu naast me en die vraagt zich af of jij naar Trinity College gaat? In dat geval is ze namelijk heeel jaloers op jou:P (op vakantie geweest in Dublin van de zomer).
    Ik heb je nog niet trug gemaild omdat ik echt een megadrukke week achter de rug heb, maar na het weekendje kun je weer een lang verhaal van me verwachten!

    Dag liefie! x

  • 08 September 2011 - 21:38

    Lisa Jacobs:

    @mark marenka piena. haha leuk! Ik heb nog niet echt tijd gehad om het door een echte Ier te laten vertalen. Maar morgenvroeg heb ik niets te doen en dan ga ik met het briefje op pad ;) Begin nu wel nieuwsgierig te worden!

    @Bulke! Jaa inderdaad begin me ook steeds meer thuis te voelen.. Als echte UCD-er (University College Dublin) moet ik natuurlijk zeggen dat de Trinity Students haat. De agenda van mijn uni zegt er zelfs dit over: Hate trinity students because they're a shower of useless cravat-wearing, upper-class, toffee-nosed, inbred, lisping, masturbating, self-obsessed bastards with no sense of humour, sex appeal or any redeeming features whatsoever. Bastards!

    Ik wil mijn nieuwe uni niet al in de eerste week afvallig zijn maar de trinity students die ik ontmoet hebben paste niet echt bij die beschrijving :P
    Jaaa geeft niet hoor sweetie.. ik snap ook wel dat jullie het megadruk hebben met studeren enzo hihihi, Jaa zeker verwacht ik dan een lange e-mail. want ik wil alle tussenstanden, punten en mooie momenten van de wedstrijd der wedstrijden horen! Ennnnnn natuurlijk hoe het weekendje in New York met dames 2 is geweest!

    Heel veel plezier komend weekend, komt allemaal goed en geniet er van! ik zal een kaarsje opsteken :P

    xxxx Blukske

  • 09 September 2011 - 15:16

    Marit:

    Hey lisa,

    Leuk um dien verhale te leaze en de pleatjes dr bij te zeen! Det appartement zuut dr potdomme neet verkierd oet nea :o djuus. Wat mig trouwens wel opveel waar det dr gin zweeds vlaggetje op de gehaktballetjes van de ikea stong, what happened??
    Mer good, des msg neet ut belangriekste haha, ik zal skype ouk wer ens goan oetvinge en dan kinne we es good bijkletse ;) heesse al ierse jungskes ontmoet?

  • 11 September 2011 - 20:34

    Louis En Elma:

    Ha die Lisa,
    Hoe gaat het na een weekje Dublin. Wel wennen denk ik..........maar geloof maar als je straks weer terug bent in Nederland dan kan je terugkijken op een mega ervaring die niemand je ooit nog afneemt ! Wij blijven je volgen en denken aan je en je mag best weten dat we een beetje jaloers zijn want zo'n kans hebben wij nooit gehad!
    Heel veel groetjes !

  • 12 September 2011 - 13:25

    Lisa Jacobs:

    Sorry marit, de slechte economische situatie haet oug de Ikea geraakt en dus hubbe ze de vlaggetjes achterweage motte laote! Good, den goan ik zeker met dig skypen, hub der noe al zin in :D

    Dankjewel Louis en Elma! Ik moet inderdaad nog heel erg wennen, maar het gaat steeds beter! En ik geniet nu al van alle leuke momenten! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Juli 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 29300

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: