Book of Kells, bioscoop en Malahide - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu Book of Kells, bioscoop en Malahide - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lisa Jacobs - WaarBenJij.nu

Book of Kells, bioscoop en Malahide

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Oktober 2011 | Ierland, Dublin

Dia Daoibh!


Het is zondag avond en de week is weer voorbij, tijd dus voor een nieuw verslagje. Ik heb deze week gemerkt wat ik zozeer mis aan het leventje thuis, de drukte, normaal gesproken zitten mijn weekenden helemaal vol gepland met werken op vrijdag, volleybal, vriendinnen zien en stappen op zaterdag, uitslapen, leren en soms werken op zondag. En dan is het alweer maandag. Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar ik zou er een moord voor doen om weer eens een lekker drukke avond in de chinees te hebben! (waarschijnlijk vraag ik me na één drukke avond af waarom ik dit in godsnaam wilde, maar toch). Ik heb hier veel meer vrije tijd en dat is meestal wel lekker maar soms ook een beetje saai! :P


Op maandag heb ik lekker genoten van mijn vrije dagje, wat gedaan voor de studie en de stad in geweest voor boodschappen. Aan het eind van de middag kwam Milad of Milat, het hulpje van onze huisbaas om onze badkamer te upgraden! We hebben nu een plankje dat recht hangt, een stang die niet constant op de grond valt, een lampje boven de spiegel dat het doet en het beste van allemaal: een douche die opgehangen kan worden!!! Heerlijk :D. ’s Avonds had ik weer training en op de terugweg in de bus werden Anna en ik voor het eerst controleert op ons kaartje! Gezien het feit dat we al zeker 100 bussen hebben genomen hier is de kans op controle dus echt klein.


Dinsdag is tegenwoordig de standaard Jolien & Lisa toeristen dag geworden. Vandaag stond het Book of Kells op het programma. Voor degene die het niet weten dit is een middeleeuwse Bijbel die prachtig versierd is. Helaas mochten we nergens foto’s van maken. Het boek zelf is echt mooi, ik vind het vooral knap hoe deze monniken 1000 jaar geleden zo’n prachtige teksten en tekeningen hebben kunnen maken. Maar na een paar minuten heb je dat ook wel weer gezien. De bibliotheek van Trinity die erbij hoort vond ik daarentegen echt geweldig, super oude hoge houten kasten met allemaal oude boeken erin! Ik zou er wel uren kunnen rondsnuffelen, maar helaas mag dit allemaal niet. Daarna hadden we honger gekregen en besloten we om eens lekker te gaan lunchen bij Bewley’s op Graftonstreet, een van de bekendste eetgelegenheid van Dublin maar nog steeds komen er ook veel local’s. Ik had een heerlijke baguette met gesmolten kaas en ham, maar hier krijg je er ook standaard salade en cheese & union chips bij. Beetje raar bij de lunch maar hier in Ierland eten bijna alle mensen chips bij de lunch. Daarna zijn we nog ff naar St. Stephens shopping mall gegaan. Niets gekocht alleen gekeken naar het mooie interieur. ’s Avonds was Zweden-Nederland en we hadden een pub bij ons in de buurt gevonden die deze wedstrijd uitzond op een groot scherm. Ik vond het geweldig om weer eens lekker voetbal te kijken, beetje jammer alleen dat net nu Nederland moet verliezen. Gelukkig waren de zweden aan het andere tafeltje wel super blij! Daarna had ik afgesproken met Tom die ik ken van het volleybal in kessel en nu in Dublin was voor z’n werk. Met z’n drieën hebben we ff een pint gedronken en daarna moesten we alweer naar huis omdat we de volgende dag vroeg college hadden.


Van dinsdag op woensdag nacht kreeg ik verschrikkelijke steken in mijn oor en ik ben die nacht twee keer op moeten staan om een dosis paracetamol naar binnen te werken zodat ik tenminste kon slapen. Woensdagmorgen voelde ik me dan ook bagger, maar ik wilde dit college eigenlijk niet missen omdat ik die van volgende week sowieso al zou missen vanwege een tripje. Dus nog maar wat paracetamol erin en naar het college. Omdat ik nog nooit last van mijn oren had gehad besloot ik toch maar ff naar een huisarts te gaan. Helaas kon ik niet terecht bij die huisarts zonder afspraak maar de assistente achter de balie verwees me door naar een huisarts iets verderop waar ik gelukkig wel direct terecht kon. De dokter was gelukkig heel aardig en vertelde me dat ik een infectie in men oor had en dat het met een antibioticakuurtje wel zou verdwijnen. Ik dacht bij mezelf, jippie, mijn debiele lichaam kan ook niet ff 4 maanden zonder antibiotica. Snel ff de medicijnen gehaald bij de apotheek en daarna heb ik de hele middag niks meer gedaan. ’s Avonds kwam mijn lieve vriendinnetje Marit op de radio (Nijmegen 1) om een paar van haar nummers te spelen en ik vond het geweldig om haar weer te horen zingen en spelen. Daarna had ik afgesproken om met Tom wat te gaan drinken en aangezien ik aardig wat antibiotica en paracetamol in m’n lijf had leek het me slim om er een alcolvrij cola avondje van te maken. Ik vond het echt leuk en gezellig om weer met iemand van thuis te praten, lekker in ut plat. Die avond moest ik ook nog naar een verjaardag, het liefst kroop ik m’n bed weer in maar ik wilde Paul ook wel ff feliciteren. Helaas nam ik ook nog de verkeerde weg waardoor het nog langer duurde voordat ik bij het appartement van Shannon en Paul was. Gelukkig had Shannon heerlijke muffins gemaakt en dat maakt de helse tocht weer goed. Het was best gezellig daar maar rond 1 uur merkte ik pas hoe moe ik eigenlijk was en toen zijn we maar naar huis gelopen, lekker m’n bed in.


Donderdagmorgen had ik weer afgesproken met een groepje studenten voor een vak. En ik merkte dat ik steeds meer durf te zeggen. In het begin was ik bang om foute Engelse zinnen te maken, maar nu durf ik steeds meer in college en groepen te zeggen. De fouten maak ik toch wel ;). Ik merk wel dat het niveau van de studenten hier misschien iets lager ligt want ik maakte een paar simpele opmerkingen en ze keken me aan alsof ik het wiel opnieuw uitgevonden had. Dat geeft me wel zelfvertrouwen wat betreft de studie. Aan het einde complimenteerde een groepsgenootje me nog met mijn goede Engels. En ik begin langzaam te geloven dat mijn Engels inderdaad zo slecht nog niet is! Vervolgens had ik nog een college en daarna ben ik ff in de Global Lounge op de uni gaan zitten om gtst terug te kijken en om ff lekker te skypen met Marit. ’s Avonds lekker niks gedaan en genoten van mijn Johnny English dvd, ik heb de dvd al duizend keer gezien, maar hij blijft geweldig.


Vrijdags was weer ouderwets collegedag en daarna ff samen met Jolien de stad in. Eigenlijk zouden we dit weekend naar Cork gaan maar omdat ik nog last had van mijn oor en me niet zo lekker voelde wilde ik liever dit weekend ff rustig aan doen en dus gaan we een andere keer naar Cork, tijd genoeg! We hadden besloten dat we deze avond lekker Nederlands gingen eten, dus het werden gekookte aardappelen met jus, rode kool en gebakken kip. De Jus was een beetje apart maar de rest smaakte heerlijk! Dat gaan we vaker doen. ’s Avonds heb ik mijn all time favourite movie gekeken: Pretty Woman! Ik had hem al lang niet meer gezien, maar ik was meteen weer verliefd. Heerlijk!


Zaterdag morgen heb ik eerst heerlijk uitgeslapen, had ik ff nodig na die korte nachten en toen ben ik wat voor school gaan doen. ’s Middags gingen we de stad in omdat men ook in Dublin protesteerde tegen het kapitalisme. Zelf hebben we niet mee gedaan aan occupy Damestreet, maar een vriendin van ons, Nicoletta deed wel mee en dus wilde we ff kijken. Toen we daar waren kwamen we een boze en overstuurde Nicoletta tegen. Omdat de protesten in Rome helemaal uit de hand waren gelopen en haar vrienden, moeder en zusje daar waren. Het liefst had ze het vliegtuig naar Rome gepakt maar dat gaat niet. Daarna moesten Jolien en ik helaas gaan omdat we besloten hadden er een lekker gezellig avondje van te maken met eerst Burger King en daarna naar de bioscoop voor Lion King 3D. Jolien wilde die film heel graag zien en ik vond dat het tijd werd om ook maar eens de Lion King te bekijken en ik heb der van genoten, schandalig dat ik hem nog nooit eerder gezien had!


Op zondag morgen was het tijd om water te dragen. Ik had de taak op me genomen om 12 liter water vanuit de Lidl naar huis te slepen. Een hels karwei maar het is me gelukt, alleen bedacht ik me bij de voordeur dat het ook veel makkelijker kan. De volgende keer gaat de koffer op wieltjes mee! ’s Middags hebben we met z’n tweeën de bus naar Malahide gepakt een badplaats ten noorden van Dublin. Het was heerlijk weer en eerst hebben we Malahide Castle bezocht en lekker door de bossen gelopen. Daarna zijn we naar het strand gelopen en hebben we genoten van de zon, de zee en het strand. Je zou bijna denken dat het hartje zomer is en niet half oktober! (er waren wel een paar gekken die in de zee aan het zwemmen waren) Op het strand heb ik schelpen en mooie stenen gevonden, Jolien heeft zelfs het hoofd van een dode krab meegenomen! Aan het eind van de middag hebben we de bus naar Dublin weer gepakt en lekker gegeten.
Nu zit ik dus lekker in m’n stoel dit verslagje te typen en krijg ik net in mijn oortje binnen dat mijn lieve vriendinnetjes 2, 3 en 4 december langskomen! Ik heb der nu al zin in!

Bye Bye!


Xxx Lisa

p.s. foto's staan hierop: http://www.mijnalbum.nl/Album=BRU4YCZG

  • 17 Oktober 2011 - 14:44

    Esther Van Swelm:

    Nice verhaal !!!! Geniet maar van die vrije weekenden want idd als je trg bent zul je ze af en toe missen :P.

    Xx

  • 17 Oktober 2011 - 15:43

    Melanie:

    Hey lisa.
    En weer een lang verhoal veur in de bus te leaze ;)
    Maar ut blieft leuk um de verhoale te lea ze!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Juli 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 29279

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: